Dwie godziny przestoju i miliony strat Amazon
Obliczono, że mająca miejsce w zeszły piątek awaria serwisu Amazon.com, kosztowała go prawie dwa miliony dolarów. Klienci nie mogli połączyć się z serwisem przez około 120 minut.
Magazyn Advertising Age szacuje, że ograniczenie dostępu do strony mogło kosztować popularny sklep internetowy dokładnie 1,8 miliona dolarów za godzinę. Tego samego dnia giełdowa wartość jego akcji spadła o 4 procent.
Przypuszcza się, że powodem zakłóceń w funkcjonowaniu Amazon.com mógł być błąd w wyświetlaniu cen powstały tego samego dnia. Ich nadzwyczajna atrakcyjność zwabiła wielu internautów, którzy wygenerowali ogromny ruch na stronie i obciążyli serwery.
Bez zakłóceń działały powiązane z Amazon serwisy hostingowe takie jak Twitter czy SmugMug.
Amazon ma przynieść w tym roku 19 miliardów dochodu. W kwietniu odnotował liczbę 58 milionów unikalnych użytkowników.


