News

Do the Red Thing!

Product Red to inicjatywa zorganizowana przez artystę nazywanego Bono (w rzeczywistości Paul David Hewson), wokalistę zespołu U2 – jednego z najbardziej znanych zespołów rockowych XXI wieku. Inicjatywa mająca na celu zwalczanie rozszerzającego się AIDS w biednych afrykańskich państwach. Kilkunastu bardzo dobrze znanych producentów z niemalże każdej branży wprowadziło na rynek produkty połączone tą samą cechą - czerwoną barwą. Część zysków z ich sprzedaży (dokładnie nie wiadomo ile) przeznaczana zostaje na konto fundacji Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, na którą dla skrótu mówi się po prostu The Global Fund.

Product Red

Zastanawiacie się czemu aktualność o takiej charakterystyce pojawia się na łamach naszego serwisu? Nie czytaliście pewnie o czerwonym iPodzie Nano przygotowanym specjalnie z okazji premiery marki Product Red. Teraz dowiadujemy się również, że Motorola wprowadza do sprzedaży czerwone odmiany telefonów RAZR i SLVR. Z oczywistych względów nie są to komórki zupełnie nowe, ich opracowanie na potrzeby kampanii byłoby zbyt kosztowne, a przecież właśnie o oszczędzanie w tym momencie chodzi. Przygotowaliśmy Wam krótki fotoreportaż, w którym przedstawiamy, jak do promocji marki Product Red przygotowała się zapewne dobrze wszystkim znana firma Apple i odzieżowy koncern GAP.

Wchodząc do sklepu firmowego Apple od razu atakuje nas stojak informujący o inicjatywie. Przedstawia on czerwonego iPoda, którego zaraz zobaczymy z resztą w całości. Na stole wyeksponowano bowiem ich aż cztery. Pomimo takiej samej ceny jak „niecharytatywne” odpowiedniki, cieszył się on średnim zainteresowaniem.

Product Red

Product Red

Product Red

Product Red

Dzięki uprzejmości ekspedientki, która dała się nabrać na opowieść o tym, że przygotowuję prezentację na temat inicjatywy Product Red do szkoły, bez problemu mogłem porobić garstkę zdjęć. Do ręki dostałem nawet zapakowanego w oryginalne pudełko iPoda Nano Red Product.

Product Red

Product Red

Odtwarzacz MP3 to póki co jedyny produkt Apple markowany przez Product Red. Co prawda w ofercie firmy znajdują się inne produkty o czerwonym kolorze, jednak pieniądze z ich sprzedaży nie zasilają konta charytatywnej organizacji.

Product Red

GAP podszedł do sprawy bardzo poważnie. Niemalże każdy sklep firmowy na wystawie posiada logo Product Red, a w środku oferuje całą kolekcję nowych ubrań. Ich liczba jest dość imponująca, w większości wygląda na prawdę nieźle. Cena odstrasza, jednak czego się nie robi dla dobra ludzkości i... zadowolenia naszych egoistycznych potrzeb. Reklamy czerwonych ubrań GAP’a znajdziemy w każdym kanadyjskim czasopiśmie dla kobiet.

Product Red

Product Red

Product Red

Product Red

Product Red

Product Red

Product Red

Inne firmy, które do swojej oferty wprowadziły wyróżniające się krwistą barwą przedmioty to: Converse (obuwie), Armani (zegarek), American Express (limitowana karta). Z czasem ich liczba będzie wzrastać.

Product Red

Product Red

Product Red

Zdjęcia wykonane zostały w centrum handlowym Eaton Centre w Toronto.

Zgłoś błąd