Apple ma największy wpływ na światowych konsumentów
Marka Apple ma największy wpływ na gusta międzynarodowych konsumentów. Wynika tak z ankiety przeprowadzonej przez magazyn internetowy brandchannel.com.
Ankietowani zostali postawieni przed wyborem marki, która ma największy wpływ na ich życie oraz mieli opisać sposób, w jaki kształtuje ich światopogląd.
Ponad dwa tysiące osób wskazało Apple jako lidera. Producent komputerów Mac oraz iPodów triumfował w sześciu kategoriach. Firma Apple została między innymi wskazana jako marka najbardziej inspirująca oraz taka, bez której ankietowani nie wyobrażają sobie życia.
Wygrał także Microsoft, jednak w innych kategoriach. Ankietowani wskazali Microsoft jako firmę, którą chcieliby przebudować i zmodernizować oraz markę, z którą najczęściej wiedzie się spory.
Pytani nie brali pod uwagę takich cech jak wartość rynkowa firmy czy finansowe wyniki koncernów. W tego typu ankietach pytani regularnie wskazują jednak Coca-Colę.
Ankieta stworzona przez branchannel.com została przeprowadzona w dniach 24 luty - 9 Marca i zabrały w niej głos osoby spośród 107 krajów świata.


