News

50 miliardów wyświetleń reklam w Adkontekście

Sieć Adkontekst poinformowała o wyświetleniu 50-miliardowej reklamy na serwisach partnerskich. Z tej okazji również podsumowała swoją niemal czteroletnią działalność na rynku.

Jak wynika z danych przedstawionych przez Adkontekst, od jej startu (w listopadzie 2005 roku) średnia liczba odsłon reklam wzrosła prawie 8 razy, a średnia miesięczna kliknięć w reklamy - 25 razy. Powiększył się także zasięg tej sieci (teraz jest to blisko 12 milionów użytkowników - Megapanel, luty 2009').

W 2008 roku reklamy emitowane w AdKontekście zanotowały łącznie ponad 24 miliardów odsłon, co oznaczało podwojenie ich liczby w stosunku do roku 2007.

- Są dwa główne źródła wzrostu naszej sieci: nowe produkty reklamowe oraz oparte na partnerstwie, uczciwe relacje z reklamodawcami i wydawcami. – mówi Artur Banach – Prezes NetSprint.pl. Trudne czasy sprzyjają reklamie kontekstowej. Wysoka efektywność kampanii wpływa na wzrost budżetów reklamowych, co z kolei pozytywnie wpływa na przychody witryn współpracujących z siecią. Z badań Marketers’ Internet Ad Barometer 2009 wynika, że 70 procent firm zamierza zwiększyć w 2009 roku budżety na działania marketingowe w internecie, z czego aż 64 procent zamierza zwiększyć wydatki na SEM – dodaje Banach.

Zgłoś błąd