News

Trapped Dead

Zombie szybsze od głównego bohatera

Tabela faktów pokaż/ukryj

Produkt: Trapped Dead
Producent: Headup Games
Wydawca: NBG EDV Handels & Verlags GmbH
Dystrybutor w Polsce: IQ Publishing
Wersja językowa: Polska kinowa
Data premiery na świecie: 16 grudnia 2010
Data premiery w Polsce: 15 kwietnia 2011
Zalecany wiek: 18+
Wymagania sprzętowe - minimalne: Procesor 2 Ghz, karta graficzna z Shader Model 3.0, 1 GB pamięci RAM, 2 GB wolnego miejsca na dysku
Wymagania sprzętowe - zalecane: Procesor 3 Ghz, karta graficzna z Shader Model 3.0, 2 GB pamięci RAM, 2 GB wolnego miejsca na dysku
Wymagania systemowe: Windows XP z SP3, Windows Vista lub Windows 7, DirectX 9

Pierwotnie zombie wzięło się z kultu voodoo, gdzie oznacza ludzi żywych, lecz zniewolonych poprzez środki odurzające. Jednak kogo to dziś obchodzi? Po sukcesie filmu „Noc żywych trupów” panuje wyobrażenie, że zombie to na wpół zgniłe trupy, które nocą wychodzą z grobów, łażą bezładnie trzymając ręce przed sobą… a i koniecznie muszą krzyczeć „móóózzzg”. Co to ma wspólnego z rzeczywistością? Nic, ale fakt jest taki, że od drugiej połowy lat 60. XX wieku regularnie nawiedzają kinematografię.

Rzecz jasna, branży elektronicznej rozrywki też ominąć nie mogły. Popularność zapowiedzianej przez Techland gry Dead Island świadczy o tym, że kult zombie wciąż trwa. Jeśli o mnie chodzi, to nigdy nie przepadałem za tą tematyką. Filmy z motywami zombie staram się omijać szerokim łukiem, jednak wśród gier jest całkiem sporo takich, które zdołały mnie wciągnąć na długie godziny. Była to głównie zasługa szybkiej i niczym nieskrępowanej akcji. W niemal każdej z tych produkcji braliśmy wielką spluwę, zakładaliśmy niemodne okulary przeciwsłoneczne i z cygarem w gębie wyruszaliśmy na kolejny zwykły dzień w pracy – masową eksterminację przeciwników. Jeśli jednak myślicie, że w Trapped Dead jest podobnie, to srogo się mylicie. Zamiast tego mamy nijakiego bohatera głównego i paru współpracowników, z których jeden jeździ na wózku inwalidzkim, a drugi jest policjantem, który nie potrafi strzelać.

Trapped Dead

Rzecz dzieje się w mieścinie Hedge Hill w stanie Missouiri, gdzie przyjaciele Mike i Gerald dziwnym zbiegiem okoliczności przybywają akurat w momencie, gdy tajemniczy wirus pozamieniał mieszkańców w gnijące zombie. No i rzecz jasna, skoro już tam są, to muszą walczyć o przetrwanie, znaczy się – zabijać setki przeciwników i ratować ludzi. Czy fabuła jest oklepana? Jeśli wziąć pod uwagę, że podobną historyjkę słyszeliśmy w dziesiątkach innych gier i filmów, to tak, nawet bardzo.

Trapped Dead

Nadzieję na coś lepszego daje widok z góry, czyli rzut izometryczny, oraz styl graficzny przywodzący na myśl kultowego Alien Breeda, który zasłynął dzięki szybkiej akcji. Tej w Trapped Deadze świecą szukać. Zamiast tego mamy postacie, które gubią się w poleceniach gracza i, poza zabijaniem umarlaków, problem sprawia im nawet przechodzenie przez… drzwi. Wystarczy wydać polecenie kilku postaciom na raz: jeśli przynajmniej dwie z nich spotkają się w przejściu, to staną w miejscu, choć nogami dalej będą poruszali. Nie pytajcie, o co w tym chodzi, bo sam nie wiem, ale takich sytuacji jest mnóstwo. Kuleje cały system odnajdywania ścieżki: jeśli każemy naszemu bohaterowi pójść przed siebie i na jego drodze ustawimy inną postać, to po prostu jedna wpadnie na drugą. Trzeba im ręcznie wytłumaczyć, że alternatywą jest ominięcie przeszkody, bo sami tego nie wymyślą. W innych przypadkach potrafią bez wyraźnej przyczyny stanąć jak słup, dając się atakować przez zombiaki. Często też nie reagują na polecenie zmiany broni.

Strona: 1 2 3 Następna

Komentarze (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Co Ty myślisz na temat poruszony w powyższym tekście?

Jeśli zalogujesz się Twoje komentarze zostaną powiązane z Twoim kontem na forum. Nie będziesz musiał(a) podawać także kodu zabezpieczającego. Jeżeli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się.
Zgłoś błąd