News

Podsumowanie wieści ze świata gier - 15

Co się działo w ostatnim tygodniu marca?

Ostatnie dni to przede wszystkim premiery od dawna wyczekiwanych tytułów: Bloodborne i Pillars of Eternity. Pierwszego typowo komercyjnego i drugiego, niezależnego projektu dofinansowanego dzięki akcji na Kickstarterze. Co ciekawe, obydwa w porównaniu do produkcji z ostatnich miesięcy, w recenzjach wypadają zaskakująco świetnie. Z kolei ubiegłoroczny hit Dragon Age: Inkwizycja doczekał się nowego DLC, a Ubisoft próbuje ratować The Crew publikacją wersji trial i kolejną aktualizacją.

Flight Cimulator dla Cities: Skylines

W tym tygodniu do Cities: Skylines trafiła nowa, ciekawa modyfikacja, wprowadzająca do strategii zarządzenia miastem możliwość obserwacji naszego dorobku z lotu ptaka, a wszystko dzięki opcji Flight Cimulator. Modyfikację przygotował użytkownik Steam o nicku Ulysis, który obiecuje, że na zwykłych lotach samolotami i podziwianiu przestrzeni z nieba nie poprzestanie, dlatego w przyszłości pojawią się aktualizacje dla symulatora z m.in. ostatnio niestety popularnymi katastrofami lotniczymi.

Flight Cimulator

Pillars of Eternity trafiło na rynek

W czwartek do sprzedaży trafiła gra Pillars of Eternity - wielki sukces w ramach akcji na Kickstarterze (w ciągu 24 godzin projekt wsparto na łączną sumę 1,1 miliona dolarów, a ramach całej akcji twórcy zebrali aż 4,3 miliony dolarów) powracający do założeń dawnych erpegów. Po premierze w sieci pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy i recenzji tytułu, dlatego okazuje się, że warto było przeznaczyć chociaż drobną sumę na pomysł studia Obsidian Entertainment. Potwierdzono również informację o trwaniu prac nad pierwszym dodatkiem do Pillars of Eternity, o którym na razie nie wiemy nic poza tym, że ma położyć nacisk na rozbudowę istniejących już lokacji, zwłaszcza podziemi.

Światowa premiera Bloodborne

Użytkownicy PlayStation 4 długo na to czekali i wreszcie się stało – od wtorku w Ameryce, a od środy także w Europie mogą cieszyć się Bloodborne, czyli produkcją studia From Software dedykowaną wyłącznie dla konsoli nowej generacji Sony. Wygląda na to, że warto ją kupić chociażby dla tego tytułu, zbierającego w sieci masę przychylnych opinii. Recenzent Gamespotu dał grze dziewięć na dziesięć możliwych gwiazdek, a Game Informer aż 9,75/10. Brzmi naprawdę obiecująco, zresztą podobnie jak wcześniejsze zapowiedzi Bloodborne.

Bloodborne

The Crew do przetestowania za darmo

Ubisoft zdecydował się udostępnić darmową wersję The Crew - trochę nieudanej premiery z końca ubiegłego roku. Wariant testowy nie ma żadnych ograniczeń w rozgrywce, ale jak to zwykle bywa, musi być gdzieś haczyk – cieszyć nim mogą się wyłącznie właściciele Xboksa One i PlayStation 4 i to w dodatku tylko przez dwie godziny. Oprócz wersji trial w tym tygodniu pojawiła się również nowa aktualizacja i pakiet pojazdów Vintage Car Pack.

The CREW

Statruje drugi etap testów Fortnite

Niespodziewanie wystartował drugi etap zamkniętych testów alfa Fortnite i potrwa przez najbliższe trzy tygodnie. Może dzięki niemu dowiemy się nareszcie czegoś więcej na temat produkcji trzymanej przez studio Epic Games w wielkiej tajemnicy. W ramach testów czasowy dostęp do gry będzie również ograniczony limitem dziennym – pogramy maksymalnie 12 godzin na dobę. Fortnite to sieciowa akcja z perspektywy TPP oraz czteroosobowe drużyny walczące z inwazją komiksowych potworów przy użyciu nie tylko broni, ale i specjalnie tworzonych fortyfikacji.

fornite

Drugi akt Broken Age już w kwietniu

Niezależna produkcja Broken Age po opóźnieniach spowodowanych koniecznością dopracowania rozgrywki wreszcie trafi w nasze ręce pod koniec kwietnia. Odpowiedzialne za tytuł studio Double Fine Productions podobnie jak Obsidian Entertainment od Pillars of Eternity dofinansowanie dla swojego projektu zdobyło dzięki serwisowi Kickstarter – to kolejny dowód na to, ze warto wspierać na tym portalu niezależnych twórców, ponieważ ich produkcje często okazują się ciekawsze i lepiej przygotowane niż te, nad którymi pracują największe firmy w branży elektronicznej rozgrywki. Jakby tego było mało, dzięki zebranym 3 milionom dolarów autorzy Broken Age zdecydowali się wydać dwie gry zamiast jednej – pierwsza zadebiutowała 28 stycznia 2014 roku, zaś druga właśnie ujrzy światło dzienne z końcem przyszłego miesiąca, 28 kwietnia.

Broken Age

Carmageddon: Reincarnation 23 kwietnia

Pamiętacie Carmageddon, na punkcie którego oszalały lata 90-te? Produkcję poddano reinkarnacji i powraca w nowej odsłonie Carmageddon: Reincarnation. W tym tygodniu dowiedzieliśmy, że gra zadebiutuje już 23 kwietnia, czyli za niespełna cztery tygodnie będziemy mogli cieszyć się bestialską, samochodową demolką. To będzie już czwarta odsłona marki inspirowanej filmem Wyścig śmierci 2000 i, jak już zdążyła nas przyzwyczaić, dotarcie do mety spadnie na dalszy plan na rzecz szerzenia spustoszenia na planszy i wśród przechodniów.

Zgłoś błąd