News

Off-Road Drive: Rajdy Bezdroży

Błoto we włosach

Tabela faktów pokaż/ukryj

Produkt: Off-Road Drive: Rajdy Bezdroży
Producent: 1C-Avalon
Wydawca: 1C
Dystrybutor w Polsce: Cenega Poland
Wersja językowa: Polska kinowa
Data premiery na świecie: 3 grudnia 2010
Data premiery w Polsce: 30 września 2011
Zalecany wiek: 12+
Wymagania sprzętowe - zalecane: Procesor Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 8 GB wolnego miejsca na dysku
Wymagania systemowe: Windows XP/Vista/7

Entuzjaści gier samochodowych cenią sobie przeklinany przez zawodowych kierowców widok z kamery umieszczonej za pojazdem. Pozwala on bowiem na dokładną kontrolę tego, co się dzieje z samochodem. Opisywana w tym artykule gra jest inna w tym względzie. Tutaj bardziej przydatny będzie widok z… przodu pojazdu. Czy tak da się jeździć zastanawiamy się w zapowiedzi nowego symulator jazdy rosyjskiej produkcji.

Większość graczy gry automatycznie kojarzy samochodowe z wyścigówkami. Off-Road Drive: Rajdy Bezdroży pokazuje, że skojarzenie to bywa błędne. Owszem, mamy tu samochody, lecz wiatr we włosach zastąpi błoto. Jest to swego rodzaju symulator pojazdów terenowych, którymi musimy się „ścigać” na tytułowych rajdach bezdroży. Oczywiście ile w tym będzie symulacji, a ile zręcznościowego modelu jazdy przekonamy się dopiero po premierze, jednak z samych zwiastunów można wywnioskować, że twórcy dość dobrze starają się oddać zachowanie pojazdu na nierównościach. Każda dziura, kamień, kłoda czy cokolwiek innego wpływa na zachowanie koła, a to przenosi się na zawieszenie, w efekcie czego cały samochód chybocze się na wszystkie strony.

Jadąc z dużą prędkością uszkodzilibyśmy go, więc trzeba jechać na tyle wolno, aby bezpiecznie pokonać niebezpieczny teren, ale na tyle szybko, aby zwyciężyć. Jeśli wydaje Wam się, że to będzie łatwe, to zapomnijcie o wyścigówkach, w które graliście do tej pory. Na tego typu rajdach celowo są wybierane trudne trasy. Niekiedy jest to przejazd przez błotnisty teren, gdzie łatwo się zanurzyć i już nie wyjechać, innym razem piaszczyste wydmy, w których można się zakopać, a jeszcze innym – skalny podjazd. Te ostatnie z zapowiedzi wydają się najciekawsze, bo nie dość że trzeba jechać prędkością spacerującego człowieka, to w dodatku musimy szacować najbliższe kilka metrów, sprawdzać każdy kamień i wybierać, w którym miejscu najlepiej postawić koła. Nie wystarczy po prostu przeć do przodu, uważając jedynie, aby wystający głaz nie uszkodził podwozia. Przy nieuważnym planowaniu może się zdarzyć, że koła natrafią na kamień, na który samochód nie będzie w stanie wjechać, a wycofywanie na stromych podjazdach nie jest zbyt bezpieczne. Oczywiście, wygra ten, kto pokona wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie i o własnych siłach dojedzie na metę.

Off-Road Drive: Rajdy Bezdroży

Wróćmy jednak do głównych założeń gry. Jak łatwo z tytułu wywnioskować, mamy tu do czynienia z rajdami. Rajd to po prostu wyścig podzielony na etapy. Trasy nie będą zbyt długie, lecz – jak wyżej opisałem – na pewno trudne. To tylko pojedynczy przykład, ale łatwo sobie wyobrazić inne. Wiadomo przecież, że jeśli się podjeżdża, to trzeba będzie potem zjechać, a zjeżdżanie na takich nierównościach jest jeszcze trudniejsze. Jeśli jednak nie damy rady, to twórcy obiecali, że będziemy mogli sobie pomóc, jak w rzeczywistości. Każdy prawdziwy pojazd terenowy ma wyciągarkę, którą można np. zaczepić o drzewo pomagając samochodowi wyjechać z błota czy piasku. To jest jednak ostateczność, gdy inne opcje zawiodą. A tymi innymi jest np. kontrola ciśnienia w oponach, blokada głównego lub przedniego i tylnego dyferencjału czy po prostu używanie niskich biegów.

Strona: 1 2 Następna

Komentarze (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Co Ty myślisz na temat poruszony w powyższym tekście?

Jeśli zalogujesz się Twoje komentarze zostaną powiązane z Twoim kontem na forum. Nie będziesz musiał(a) podawać także kodu zabezpieczającego. Jeżeli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się.
Zgłoś błąd