News

Jak zarabiać na stronie www?

Alternatywne sposoby zarabiania w internecie

Niemal każdy, kto prowadzi w Internecie stronę www czy też bloga, w pewnym momencie zaczyna się rozglądać za sposobami czerpania zysków z publikowanej treści. W niniejszym artykule chcemy przedstawić wszystkim wydawcom serwisów ciekawy sposób pozyskiwania stałych przychodów bazujący na wymianie linków pozycjonujących. Zapraszamy do lektury!

Jeszcze kilka lat temu rynek reklamy internetowej był zdecydowanie bardziej przyjazny dla twórców stron www. Mimo że wartość tego rynku była zdecydowanie niższa, dużo łatwiej było pozyskać reklamodawców oferujących korzystne z punktu widzenia wydawcy portalu kontrakty. Dziś sytuacja wygląda zgoła inaczej. Użytkownicy Internetu nauczyli się ignorować wszędobylskie reklamy, przez co ich skuteczność diametralnie spadła. Reklamodawcy nie pozostali obojętni wobec takiego obrotu spraw – nierzadko nie tylko ograniczają budżety reklamowe, ale starają się również uzależnić wydatki na reklamę od osiągniętych celów (modele rozliczania CPC, CPA, CPS).

Wspomniana sytuacja nie jest korzystna z punktu widzenia osób prowadzących blogi, serwisy www i inne ciekawe strony internetowe – przygotowanie profesjonalnej i wysokiej jakości treści kosztuje (nawet jeśli nie wiąże się bezpośrednio z wydawaniem pieniędzy, to kosztem jest chociażby czas spędzony na przygotowaniu treści), natomiast czytelnicy wcale nie są skorzy do płacenia za oferowaną treść. W związku z tym wielu wydawców stanęło przed koniecznością znalezienia innych form przychodów, nie bazujących bezpośrednio na emisji kampanii reklamowych.

Jedną z metod zarabiania na serwisie jest udostępnianie na sprzedaż linków pozycjonujących. Zasada działania jest dosyć prosta – jeżeli posiadamy serwis o wysokim wskaźniku PageRank (wskaźnik Google określający jakość strony www pod kątem treści) możemy wypromować inną stronę linkując do niej na łamach naszego serwisu. Możliwość ta wynika z działania mechanizmów wyszukiwarki Google, które uznają stronę za wartościową w momencie, gdy inne strony internetowe często się do niej odwołują. W teorii wystarczy zatem znaleźć firmę, która jest skłonna płacić co miesiąc określoną kwotę w zamian za linkowanie do jej strony. W praktyce wcale nie jest to takie proste, bo wymaga długotrwałych i pracochłonnych poszukiwań, na co wydawcy nie zawsze mogą sobie pozwolić z racji ograniczonego czasu. Wtedy z pomocą może nadejść jeden ze zautomatyzowanych systemów wymiany linków, taki jak np. SeoPilot.

SeoPilot - wygląd strony
Strona internetowa systemu SeoPilot

Strona: 1 2 Następna

Komentarze (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Co Ty myślisz na temat poruszony w powyższym tekście?

Jeśli zalogujesz się Twoje komentarze zostaną powiązane z Twoim kontem na forum. Nie będziesz musiał(a) podawać także kodu zabezpieczającego. Jeżeli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się.
Zgłoś błąd