Piraci z Karaibów: Na krańcu świata
Krzysztof Ogrodnik 20 lipca 2007, 09:43
Tabela faktów pokaż/ukryj
| Produkt: | Piraci z Karaibów: Na Krańcu Świata |
| Producent: | Eurocom Entertainment Software |
| Wydawca: | Disney Interactive Studios |
| Dystrybutor w Polsce: | CD Projekt |
| Wersja językowa: | polska (kinowa) |
| Data premiery na świecie: | 22 maja 2007 |
| Data premiery w Polsce: | 25 maja 2007 |
| Zalecany wiek: | 12+ |
| Wymagania sprzętowe - minimalne: | Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 lub lepsza), 1.4 GB HDD, Windows XP/Vista |
Dotychczas ukazały się dwie gry o Piratach z Karaibów. Pierwsza to przemianowana Sea Dogs 2, która z filmowymi piratami miała wspólny tytuł i czarną perłę, najpotężniejszy statek w grze. Drudzy piraci, z podtytułem Klątwa Czarnej Perły, zostali zmiażdżeni przez prasę za niedopracowanie, brzydką grafikę i płytką rozgrywkę, z której nie płynie ani kropla grywalności. Na Krańcu Świata idzie w tym samym kierunku, co Klątwa Czarnej Perły, ale inną ścieżką. Jest lepiej.
Jacka Sparrow'a, kapitana Jacka Sparrow'a, nie sposób dziś nie znać. Prawie każdy widział choć jedną część z trylogii Piratów z Karaibów (chociażby dlatego, że pierwsza część była poniedziałkowym megahitem w jednej z publicznych stacji telewizyjnych), więc lekko chwiejny chód kapitana Czarnej Perły rozpoznawany jest przez większość osób. Dotychczas ukazały się dwie gry o Piratach z Karaibów. Pierwsza to przemianowana Sea Dogs 2, która z filmowymi piratami miała wspólny tytuł i czarną perłę, najpotężniejszy statek w grze. Drudzy piraci, z podtytułem Klątwa Czarnej Perły, zostali zmiażdżeni przez prasę za niedopracowanie, nieciekawą grafikę i płytką rozgrywkę, z której nie płynie ani kropla grywalności. Na Krańcu Świata idzie w tym samym kierunku, co Klątwa Czarnej Perły, ale inną ścieżką. Jest lepiej.
Gra została wydana w naszym kraju w jednej wersji, co mnie nie dziwi – nie jest genialna, nie była także szumnie reklamowana. Oprócz standardowego grubego pudełka DVD z etui, płyty DVD z grą, instrukcji, karty rejestracyjnej dającej 22 wPLNy, dostajemy także ulotkę o dwóch częściach filmu wydanych na DVD (super gadżet!), oraz plakat z tą samą grafiką, która znajduje się na okładce gry.

I wszystko wyszło na jaw - słudzy władcy mórz to zwykłe wypchane kukły
Grę zaczynamy uciekając z więzienia. Etap ten może pełnić rolę samouczka, jeżeli będziemy uwalniać dających wskazówki więźniów. Zaczynamy powoli rozgryzać system walki i oswajać się z grą. Po ucieczce i dotarciu na statek Jack dowiaduje się, że ma, nomen omen, przechlapane u władcy mórz, Davy'ego Jonesa – fabuła gry to druga i trzecia część filmowej serii. Reszta produkcji jest taka sama – nieco zmieniona akcja filmu miesza się z odrobiną fantazji twórców, czego przykładem może być bohaterka Tia Dalma. Tę czarodziejkę z najdziwniejszym akcentem na świecie znajdujemy w jednym z miast, a nie – zgodnie z filmem – w jej domu na moczarach. Grać będziemy Jackiem, Willem i Elizabeth, ale kapitan Barbossa też czasami dochodzi do głosu.


