Reklamowa współpraca Allegro i GG Network
Źródło: Informacja prasowa
GG Network i Grupa Allegro połączą swoje działy sprzedaży i będą występować jako jeden podmiot w branży reklamy internetowej. Współpraca pozwoli firmom nawiązać konkurencję z lokalnym liderem - Gooogle.
Połączenie działów sprzedaży obu firm zaowocuje uzyskaniem zasięgu bliskiego 80 proc. Jest to wynik lepszy od Grupy Onet i działającej na podobnych zasadach fuzji Wirtualna Polska - Orange. Oznacza to zatem, że jedynie Google będzie w naszym kraju mógł się poszczycić zasięgiem wyższym (91 proc.) niż powstała grupa GG i Allegro.
Nowemu zespołowi przewodził będzie przewodniczący Rady Nadzorczej IAB Polska, Jacek Makowski. Natomiast Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu GG Network S.A., o całej sprawie wypowiada się następująco:
- To strategiczna współpraca, pozwalająca na połączenie kompetencji obecnych zespołów. Synergia działań obu spółek należących do tego samego właściciela jest naturalnym i korzystnym krokiem. Oczekujemy, iż wspólnie będziemy odgrywać wiodącą rolę na rynku reklamy internetowej.
Przyczyną zawiązania współpracy pomiędzy GG i Allegro jest decyzja właściciela obu firm - mającego udziały na całym świecie koncernu medialnego Naspers. Konsolidująca swoje aktywa firma jest również współwłaścicielem portalu Nk.pl.