News

Nowe marki na rynku internetowej sprzedaży żywności

Najbliższe miesiące dla polskich konsumentów będą dużą rewolucją, ponieważ rynek internetowej sprzedaży żywności planują wejść nowe marki m.in. Biedronka, Merlin.pl oraz InPost. Dla Biedronki będzie to kolejna próba, InPost zamierza jeszcze w tym roku stawiać Paczkomaty z możliwością przechowywania żywności, a Merlin.pl dąży do poszerzenia zakresu współpracy z siecią Małpka Express, w której punktach będziemy mogli odbierać zakupione wcześniej produkty spożywcze.

Biedronka nie zwalnia - dopiero co została wprowadzona obsługa kart płatniczych oraz możliwość płatności za pomocą smartfona, a już teraz jeden z największych dyskontów w Polsce planuje otworzyć własny sklep internetowy.

To nie pierwsze próby wejścia na rynek e-commerce przez Biedronkę. W przeszłości zdarzało się to kilkukrotnie, niestety kończyło się, jak twierdził zarząd, tylko na obserwacji rynku. Biztok.pl twierdzi, że tym razem to nie jest żadna próba, a intensywne działania w kierunku wejścia na nowy rynek. Zdaniem redakcji kadrę kierowniczą wzmocniła już osoba, która odpowiedzialna będzie za działania e-commerce.

shopping cart

Szef sprzedaży internetowej Tesco, Mariusz Nowak, zabrał głos w temacie handlu artykułami spożywczymi na polskim rynku internetowym. Jak twierdzi na dzień dzisiejszy jest on wart około pół miliarda złotych, a z roku na rok notowania wzrastają o nawet 25 procent. Przewiduje się, że do 2018 roku rynek wyceniany będzie na 1 miliard złotych.

W Polsce możemy wybierać spośród kilku dostawców w tej kategorii, jest to: Auchan, Tesco, E.Leclerc, Piotr i Paweł oraz Alma24. Niestety mimo znacznego rozwoju internetowej sprzedaży artykułów spożywczych, nadal jest ona niezadawalająca. W Internecie możemy przeczytać wiele historii i zażaleń, które dotyczą wszystkich wymienionych marek, najczęściej klienci piszą o problemach z zamiennikami, ich brakiem, lub niedostarczeniem zakupionych w sklepie internetowym produktów.

Na dzień dzisiejszy pozostaje nam tylko czekać i śledzić poczynania marek.

Zgłoś błąd