News

Apple oraz Google najbardziej wartościowymi markami świata

Firma konsultingowa Interbrand przygotowała nowy zestawienie prezentujące 100 najbardziej wartościowych światowych marek. Kolejny rok z rzędu pierwsze dwa miejsca należą do Apple (170,376 milionów dolarów) oraz Google (120,314 milionów dolarów). W rankingu nie zabrakło też innych firm technologicznych.

Na szczycie zestawienia po raz kolejny znalazły się Apple (1. miejsce), Google (2. miejsce), Microsoft (4. miejsce) oraz IBM (6. miejsce), co ukazuje wpływ branży technologicznej na globalny rynek.  W przypadku Apple i Google nie bez przyczyny taki wynik ma miejsce już trzeci rok z rzędu – produkty i usługi oferowane przez oba przedsiębiorstwa odgrywają dużą rolę w naszym codziennym życiu.

100 najbardziej wartościowych marek

28 na 100 pozycji w zestawieniu zajmują firmy technologiczne. Oprócz wyżej wspomnianych marek na wysokiej pozycji uplasowały się też Samsung (7. miejsce), Amazon (10.), Intel (14.) czy Facebook (23.)

Warto również zwrócić uwagę na ujęty w zestawieniu wzrost (lub spadek) wartości marki rok do roku. W tegorocznym zestawieniu zdecydowanie najciekawszym przypadkiem jest Facebook, który zanotował 54-procentowy wzrost wartości i z 29 miejsca przeskoczył na 23 pozycję.

Interbrand przez ostatnie 16 lat obserwowało marki, określając, które z nich są najbardziej wartościowe. Firma podczas oceny bierze pod uwagę 3 kryteria – wyniki finansowe produktów lub usług danej marki, jej wpływ na decyzję zakupu podejmowaną przez klienta oraz konkurencyjność.

Całe zestawienie można znaleźć tutaj.

Zgłoś błąd