
Risen (X360) nie zaliczy opóźnienia w Europie
Firma Koch Media poinformowała, że przełożenie premiery gry Risen w wersji na Xboxa 360 dotyczy tylko Ameryki Północnej. Europejczycy będą mogli nabyć wersje na PC i X360 tego samego dnia.
Kilka dni temu, kiedy informowano o ukończeniu prac nad grą Risen, ujawniono także, że tytuł ten pojawi się w wersji na PC zgodnie z planem, czyli 2 października, natomiast posiadacze Xboxa 360 mieli na swoją edycję gry poczekać aż do początku przyszłego roku. Okazało się jednak, że informacja ta nie była do końca precyzyjna, gdyż tylko mieszkańcy Ameryki Północnej nie zagrają w Risen (X360) w październiku. Europy to opóźnienie nie dotknie.
Akcja gry Risen, nowego projektu studia Piranha Bytes odpowiedzialnego za pierwsze trzy części słynnego cyklu Gothic, osadzona została w średniowiecznym świecie na jednej z wysp na Morzu Śródziemnym. Fabuła gry podzielona została na cztery rozdziały i tylko od decyzji gracza zależało będzie jak potoczy się opowiadana historia. Twórcy zapewniają, że grając w ich najnowszą produkcję nie będziemy męczeni ciągłym doczytywaniem kolejnych lokacji, a świat gry będzie żywy i zamieszkiwany przez autentycznie zachowujące się postacie.