News

Prawie 11,500 zwolnień w branży growej od 2008 roku

Badania przeprowadzone przez firmę M2 Research wykazały, że od czasu, kiedy kryzys ekonomiczny przybrał na sile pod koniec 2008 roku, pracę w branży gier wideo straciło niemal 11,500 osób.

Grupa M2 Research stwierdziła, że "ostateczna liczba zwolnień od czasu zapaści ekonomicznej, jaka miała miejsce pod koniec 2008 roku, sięgnęła 11,488 w skali światowej, z czego większa część utraconych posad przypada na rok 2009".

Badanie przeprowadzone przez M2 Research pokazało ponadto, że zwolnienia dotknęły pracowników 95 studiów, z czego 52 mają swoją siedzibę w Ameryce. Większość zwolnień dotknęła pracowników z "poziomu studia". Ludzie odpowiedzialni za tak zwane QA (Quality Assurance) tracili zwykle stanowiska jako pierwsi.

Znane studia deweloperskie, takie jak Pandemic, 3DRealms i Ensemble Studios, zostały w tym czasie rozwiązane. Ogółem wyniki badań rynku wskazują na to, że 18 zespołów deweloperskich przestało istnieć, a wiele innych złożyło już wnioski o upadłość albo zostało wystawionych na sprzedaż.

Wyniki badań wskazują też na to, że większość zwolnień dotknęło firmy i projekty, które miały problemy z przerzuceniem się na nową generację konsoli.

Zgłoś błąd