Podsumowanie wieści ze świata gier - 29
Co się działo w trzecim tygodniu gorącego lipca?
Katarzyna Barnaś 19 lipca 2015, 23:50
Kolejne siedem wakacyjnych dni, a w branży dosyć cicho – zadebiutowały zremasterowane produkcje: God of War III oraz Deadpool, a i pojawiło się pierwsze fabularne rozszerzenie dla niesfornego Batmana Akrham Knight, nadal nienadającego się do rozgrywki na pecetach. Nie obyło się też bez drobnych zamieszań i komedii omyłek i pomyłek – podczas imprezy Comic-Con przypadkowo podano fałszywą datę premiery Fable Legends, a do sieci wyciekł 11-minutowy fragment gameplaya z nowego Hitmana.
Premiera God of War III: Remastered
W tym tygodniu na rynek zawitała odświeżona wersja produkcji God of War III i bardzo szybko zebrała sporo pochlebnych opinii wśród recenzentów i samych użytkowników. Wielu uważa, że klasyczny wariant trójki już był jedną z najładniejszych gier, jakie pojawiły się na PlayStation 3, twórcy postanowili wykorzystać więc jej potencjał i wyprodukowali jeszcze ładniejszy projekt sygnowany tytułem „REMASTERED”. Odświeżenie przede wszystkim sprowadza się do zwiększenia rozdzielczości do 1080 pikseli i liczby klatek na sekundę do 60.
Premiera Batgirl: A Matter of Family, DLC do Batman: Arkham Knight
Nieciekawa sytuacja Batman Arkham Knight na pecetach jeszcze się nie rozjaśniła, ale już przyszła pora na DLC z tkz. Batgirl, czyli Barbarą Gordron w roli głównej. To prequel opowiadający o zdarzeń sprzed tych zaprezentowanych w grze i nie tylko pozwala nam się wcielić w postać kobiecą i zwinną, lecz również spędzić w świecie Batmana kolejne 45 minut.
Hitman: nowy gameplay (WYCIEK!)
W ostatnim tygodniu wyciekło wideo prezentujące ponad dziesięciominutowy gameplay z najświeższych przygód Agenta 47. Udało się utrzymać nowego Hitmana w tajemnicy do targów E3, jednak teraz fala zainteresowania jest tak duża, że nawet czystka nielegalnych publikacji na Youtubie nie przyniosła efektów w postaci całkowitego zniknięcia nagrania z sieci. Jeżeli jesteście niecierpliwi jak my, obejrzyjcie koniecznie te 11 minut.
Fable Legends jednak nie wyjdzie 13 października
Musimy niestety rozczarować wszystkich tych, w których drobna wpadka podczas Comic-Conu obudziła wielką nadzieję na zagranie w ostateczną wersję Fable Legends już 13 października – data przypadkowo wyświetlona podczas nagrania jednego materiałów wideo okazała się błędna. 16 października rozpoczną się dopiero beta testy dl użytkowników Xboksa One, a na pełną wersję będziemy musieli poczekać znacznie dłużej, ponieważ wydawcy jeszcze nawet w swoich szeregach nie ustalili daty premiery produkcji, a co tu dopiero mówić o jej oficjalnym ogłaszaniu.
Assassin’s Creed Syndicate: nowe screeny
Miniony tydzień przyniósł nam również świeżą porcję nowych screenów z gry Assassin`s Creed: Syndicate. Jak możecie się domyślić, jest na co popatrzeć, i tytuł wizualnie, przynajmniej na zrzutach ekranu, prezentuje się równie imponująco jak Unity. Jeżeli nie podzieli bugowego losu poprzedniczki z serii, chyba najwyższa pora zacząć zacierać rączki z niecierpliwości – w końcu Syndicate zadebiutuje już 23 października na konsolach nowej generacji oraz pecetach. Pełną galerię nowych screenów znajdziecie TUTAJ.
Będzie demo Uncharted: The Nathan Drake Collection
Sony ogłosiło, że wkrótce w nasze ręce trafi demo kompilacji trzech odświeżonych produkcji z serii Uncharted zatytułowane Uncharted: The Nathan Drake Collection. Do premiery czwórki przygód Drake`a jeszcze sobie zaczekamy, ale za to od października cieszyć będziemy się zremasterowanymi, starymi epizodami, zaś jeszcze wcześniej będziemy mieć okazję przetestować wersję demonstracyjną gry – publikacja jej jest pomysłem dosyć rzadkim, co nie znaczy jednak, że mało skutecznym, ponieważ piękna oprawa graficzna i świetny gameplay z pewnością przekonają wszystkich mających wątpliwości co do zakupu gry.
Deadpool znowu na Steamie
Wielbiciele uniwersum Marvela świętują – Deadpool powrócił do sklepu Steam, choć na razie nie wiadomo, jak długo tam zagości. Wszystko z powodu, wokół którego dosyć licznie zaszumiało w ostatnim tygodniu w branży elektronicznej rozgrywki – z powodu kolejnego remasteringu. Deadpool to tytuł z 2013 roku - niestety bardzo szybko zniknął z dystrybucji, by powrócić teraz w odświeżonej formie. Jego aktualna cena to niespełna 30 euro, więc na marvelowki świat trzeba się trochę wykosztować, a i produkcja do najpopularniejszych niestety nie należy, jest więc to wydatek raczej dla fanów uniwersum aniżeli gier klasy AAA.
Zmarł Satoru Iwata – prezes Nintendo
W wieku 55 lat zmarł Satoru Iwata, ceniony prezes Nintendo, który piastował to stanowiko od 13 lat. Jest to nieodżałowana strata dla całej branży i wielu producentów gier oraz deweloperów, zarówno zależnych, jak i tych specjalizujących się w indie, przygotowało z racji tej smutnej wiadomości rozmaitej maści formy hołdu. Satoru Iwata na zawsze będzie kojarzył nam się z marką przenośnych konsol oraz z wesołym hydraulikiem Mariem czy serią Legend of Zelda.
Pierwsza wersja HoloLens dla użytkowników biznesowych
HoloLens nie tylko zaskoczy nas ograniczonym polem widzenia, ale już od razu skierowane będzie głównie do klientów biznesowych. Jak widać, ekipa pracująca nad projektem zdecydowała się odpuścić sobie rynek gier zapchany prototypami okularów wirtualnej rzeczywistości i zająć się innego rodzaju targetem. Ostatnio wspominaliśmy o wykorzystaniu HoloLens na uniwersytetach, zwłaszcza w przypadku studiów medycznych, ale perspektywy wynalazku są bez wątpienia znacznie szersze, np. mogą usprawnić pracę projektantów czy licho wie jakiej innej maści firmy. Nie oznacza to jednak zupełnego odwrotu od gier komputerowych, ponieważ do graczy skierowane mają być następne edycje HoloLens.
Oculus Rift z zaawansowaną technologią śledzenia ruchu rąk
Tymczasem twórcy Oculusa Rift nie próżnują i przejmują firmę Pebbles Interfaces, zajmującą się zaawansowanymi technologiami śledzenia ruchów rąk, które znacznie uatrakcyjnić mogą wynalazek VR. Nowa technologia w naturalny sposób wyczuwa ludzką skórę i ruchy palców, zbędne więc okazują się jakiekolwiek rękawice wyposażone w specjalne czujniki, a do tego mamy tu do czynienia z świetnie opracowanym systemem kolizji, pozwalającym na wzajemne dotykanie się dłoni oraz interakcje z przedmiotami znajdującymi się w wirtualnej rzeczywistości. Brzmi fantastycznie, ale firmy wciąż negocjują warunki współpracy, jest jednak duża szansa, że uda im się dojść do porozumienia i za kilka lat wszyscy będziemy cieszyć się tym dobrem technologicznym.








