News

Diablo 3: Reaper of Souls – wrażenia z wersji BETA

Diablo 3 powoli umiera, co widać nie tylko po liczbie odpływających graczy, ale też po samym stosunku do tej gry. Sam coraz rzadziej zaglądałem do pecetowej wersji, która zaczęła mnie wręcz irytować. Blizzard postanowił ratować sytuację – zapowiedział wprowadzenie patcha 2.0.1 i przede wszystkim pierwszego dużego dodatku. Po wielu godzinach gry mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć – Reaper of Souls jest dla Diablo 3 wybawieniem, a każdy, kto się z nim zetknie, nie wróci już do podstawki.

Zamknięta beta RoS trwa już od jakiegoś czasu i właściwie zmierza ku końcowi. To dobry moment na przybliżenie tego, co prawdopodobnie znajdzie się już w ostatecznej wersji dodatku.

Zacznijmy więc od nowej grywalnej postaci, jaką jest Krzyżowiec. Blizzard postanowił nieco pokombinować i stworzył postać całkiem uniwersalną, z możliwością grania jako typowy tank, jak i postać "pseudodystansowa". Oczywiście najważniejszą cechą Krzyżowca jest jego siła i możliwość szybkiej eksterminacji pobliskich wrogów. Postać cechuje się bardzo dobrą przeżywalnością, z ciekawszych umiejętności warto wymienić np. możliwość korzystania jednocześnie z tarczy i broni dwuręcznej (obsługiwanej jedną ręką za cenę szybkości poruszania). Muszę przyznać, że nie skupiłem się za bardzo na nowej postaci sprawdzając głównie, jak moja łowczyni demonów radzi sobie w Zachodniej Marchii. Jestem jednak pewny, że Krzyżowiec zastąpi jako drugą postać moją czarodziejkę. Już na samym początku przekonał mnie do siebie o wiele bardziej niż moim zdaniem nudny i siermiężny barbarzyńca.

Diablo 3 Reaper of Souls BETA

Co do samej łowczyni demonów – każda wysokopoziomowa postać będzie miała w RoS co robić i po co robić. Do pierwszej kwestii jeszcze wrócę, ale już tłumaczę, co z tym "po co". Jakiś czas temu Blizzard opublikował aktualizację wprowadzającą do gry nowy system poziomów mistrzowskich. W RoS możemy przetestować drugą jego odsłonę. Paragon 2.0 rozszerza formułę znaną od udostępnienia pierwszej jego wersji. Wcześniej wpływ gracza na to, co zrobi po wbiciu kolejnego poziomu mistrzowskiego, był praktycznie zerowy – każda klasa otrzymywała dodatkowe punkty statystyk, zwiększała się także statystyka związana ze znajdowaniem magicznych przedmiotów i złota. Teraz będziemy w stanie sami wpłynąć na rozwój swojego herosa. W Paragon 2.0 wraz awansem otrzymujemy punkty, które możemy rozdzielić na jedną z czterech właściwości, które z kolei pogrupowane zostały w cztery kategorie. Możemy więc ręcznie zwiększyć ilość wykradanego życia po trafieniu w przeciwnika, podwyższyć swoją główną statystykę, witalność czy szansę na trafienie krytyczne. Punkty zawsze możemy zresetować, co jest według mnie naprawdę dobrym pomysłem, bo gracz może trochę poeksperymentować.

Diablo 3 Reaper of Souls BETA

Wspomniałem wyżej o właściwości magic find. Otóż w tradycyjnej postaci została ona usunięta z gry, tzn. co prawda jest, ale nie możemy jej podbić ubierając ekwipunek posiadający tę cechę. Blizzard pozostawił możliwość korzystania z klejnotów podnoszących szansę na lepszy loot – reszta dostępna jest z poziomów Paragon. Krok ten podyktowany jest nowym systemem zdobywania przedmiotów. Jak każdy grający w podstawową, pecetową wersję Diablo 3 wie, samodzielne wyposażenie się w ekwipunek, który wypadł nam z potworów, jest naprawdę bardzo ciężkie, a dla większości graczy wręcz niemożliwe. Aktualizacja 2.0.1, udostępniona w najbliższym czasie dla wszystkich graczy D3, wprowadzi dużo bardziej sensowny system lootu. Przede wszystkim przedmioty wypadają pod postać, którą gramy – jeśli gramy Demon Hunterem, to przy dropie łuku możemy spodziewać się takiego, który będzie miał wysoko ustaloną cechę główną, a więc zręczność. Odmiennie od wersji konsolowej, w RoS i samej aktualizacji 2.0.1 itemy nie sypią się setkami, a przedmioty legendarne nie zawalają naszego ekwipunku.

Diablo 3 Reaper of Souls BETA

W samym Reaper of Souls kwestia zdobywania przedmiotów została nieco rozszerzona. Przede wszystkim możemy zdobywać itemy o poziomie 70. Nie jest to możliwe w podstawce nawet z przyszłą aktualizacją. Po drugie, możliwe jest normalne zdobywanie markizowych i imperialnych klejnotów, a sama paleta gemów została rozszerzona o diament. Kamień ten ma bardzo ciekawe właściwości – włożony w gniazdo broni zwiększa obrażenia broni przeciwko przeciwnikom elitarnym, włożony natomiast w element zbroi zwiększa odporność na wszystkie żywioły. Poza dodatkowym kamieniem zwiększyła się liczba dostępnych upgrade'ów. Ważnym aspektem jest także poziom trudności, który w dużym stopniu wpływa na ilość i jakość wypadających z potworów/skrzyń przedmiotów. Po odblokowaniu 70. poziomu mamy możliwość przeskoczenia na poziom trudności Torment, który ma dodatkowo kilka poziomów, z czego ostatni dedykowany jest prawdziwym "hardkorom". Tylko na poziomie Torment możemy zdobyć nowe unikatowe itemy legendarne. Warto więc przygotować się mentalnie, że nawet obecnie high-endowy sprzęt nie da jego właścicielom zbyt dużych możliwości.

Strona: 1 2 3 4 Następna
Zgłoś błąd