
Nvidia GeForce GTX 560 Ti
Powrót legendy?
Adrian Kotowski 25 stycznia 2011, 15:00
Tabela faktów pokaż/ukryj
Produkt: | MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II OC |
Producent: | MSI International |
Procesor graficzny: | GF114 |
Zainstalowana pamięć: | 1 GB |
Rodzaj zainstalowanej pamięci: | GDDR5 |
Częstotliwość taktowania rdzenia: | 880 MHz |
Częstotliwość taktowania pamięci: | 1050 MHz |
Podkręcanie
Każdy z Was pamięta zapewne, jaki potencjał OC drzemał w GeForce’ach GTX 460. Jego referencyjne taktowanie było raczej nieczęsto spotykane w konstrukcjach znajdujących się na sklepowych półkach. Czy tak samo jest z naszym dzisiejszym bohaterem? Nie omieszkaliśmy oczywiście sprawdzić. MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II fabrycznie taktowana jest zegarami: 880 MHz dla rdzenia graficznego, 1760 MHz dla shaderów oraz 1050 MHz dla pamięci VRAM. Nam udało się poprawić ten wynik, a osiągnięte częstotliwości są całkiem zadowalające. 990 MHz dla GPU, 1980 MHz dla shaderów oraz 1100 MHz to zapewne tylko próbka możliwości. Ze względu jednak na ograniczony czas i obawę przed uszkodzeniem sampla nie zdecydowaliśmy się na ostrzejsze podniesienie napięcia i w konsekwencji zegarów. Wyniki po podkręceniu prezentujemy poniżej.
Programy syntetyczne
Crysis Warhead
Aliens vs Predator Benchmark
Resident Evil 5
Just Cause 2
Dodatkowe kilka lub czasem kilkanaście FPS więcej to bardzo dobry wynik. Oczywiście potencjał OC może być zależny od danej karty, ale wierzymy, że pobicie bariery 1000 MHz dla rdzenia nie będzie wcale takie trudne. Co więcej, Gigabyte już zapowiedział konstrukcję taktowaną właśnie takim zegarem. Czy szykuje się więc karta do bicia rekordów? Pożyjemy, zobaczymy.
Spis treści
- Nvidia GeForce GTX 560 Ti (wprowadzenie)
- MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II
- Wygląd
- Platforma testowa
- Testy wydajności
- Testy wydajności - Crysis Warhead i Aliens vs Predator
- Testy wydajności - Resident Evil 5 i Just Couse 2
- Testy wydajności - Call of Duty Modern Warfare 2 i Battlefield Bad Company 2
- Testy wydajności - Colin McRae DiRT 2 i NFS Shift
- Testy wydajności - Metro 2033 i World in Conflict
- Podkręcanie
- Podsumowanie