News

Microsoft Office 2010

Zapowiedź nowego pakietu biurowego firmy Microsoft

Co nowego w Wordzie?

Jedną z nowości, które pojawiły się w Wordzie 2010, jest szybkie dodawanie efektów wizualnych do tekstów (np. dodawania cienia czy odbicia). W Wordzie 2010 dostępne są również nowe narzędzia edycyjne grafik, została ulepszona wyszukiwarka i nawigacja. Teraz możliwe jest wyszukiwanie treści zawartych w dokumencie według typów: grafiki, tabele, komentarze.

Z poziomu Worda 2010 można przetłumaczyć dowolny tekst oraz zrobić zrzuty ekranu i wstawić je do dokumentu. W chwili pisania tego artykułu istnieje możliwość tłumaczenia między następującymi językami: angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim oraz arabskim. Mamy nadzieję, że finalna wersja Office’a 2010 będzie oferowała wsparcie także dla języka polskiego.

Office 2010 beta

Excel

Excel umożliwia tzw. formatowaniem warunkowym. (Dzięki niemu można automatycznie formatować wybrane komórki w arkuszu kalkulacyjnym, w zależności od zaistniałego zdarzenia. Można na przykład ustawić tak, by Excel automatycznie zaznaczał kolorem zielonym wszystkie komórki, w których pojawi się wartość „100%”.) Formatowanie warunkowe w Excelu 2010 jest bardziej zaawansowane - dostępne są  większe możliwości zarządzania stylami.

W Excelu 2010 pojawiły się również nowe narzędzia do analizy danych i ich prezentacji. Excel oferuje możliwość wizualizacji danych w pojedynczej komórce za pomocą wykresów Sparklines. Umożliwiają one prezentację trendów. O co w tym chodzi? Załóżmy, że pewna firma osiągnęła w styczniu dochód równy 1 mln dolarów, a w lutym 1,5 mln. Po wprowadzeniu tych danych do Excela i utworzeniu wykresu Sparkline naszym oczom ukaże się graficzna wizualizacja zmian dochodów firmy. Przykład przedstawia poniższy zrzut ekranu:

Office 2010 beta

W przypadku 64-bitowej wersji Excela 2010 można korzystać z arkuszy kalkulacyjnych, które zajmują więcej niż 2 GB przestrzeni dyskowej. W nowym Excelu dostępna jest również większa liczba wierszy.

Zgłoś błąd