
Medieval II: Total War
Strategia na jesienne wieczory
Krzysztof Jurga 17 lutego 2007, 09:41
Tabela faktów pokaż/ukryj
Produkt: | Medieval II: Total War |
Producent: | Creative Assembly |
Wydawca: | SEGA |
Dystrybutor w Polsce: | CD Projekt |
Wersja językowa: | polska (kinowa) |
Data premiery na świecie: | 10 listopada 2006 |
Data premiery w Polsce: | 1 grudnia 2006 |
Zalecany wiek: | 16+ |
Wymagania sprzętowe - minimalne: | Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 11 GB HDD, Windows 2000/XP |
Historia serii Total War rozpoczęła się w roku 2000, kiedy to ukazała się gra Shogun. Stała się ona niezwykle popularna i szybko przyciągnęła rzesze fanów. Na owe czasy gra oferowała zdumiewającą grafikę i system rozgrywki. W czasie bitew udział brało nawet 5 tys. jednostek, a wszelkie walki toczyły się w czasie rzeczywistym. Pomimo wielkiego rozmachu, jakim charakteryzował się Shogun: Total War, po obniżeniu liczby detali radziły sobie z nią nawet słabsze komputery.
Później pojawił się dodatek Mongol Invasion, w którym feudalna Japonia musiała bronić się przed najazdem Mongołów. MI wniósł całkowicie nową kampanię na zmodyfikowanej mapie, której celem była totalna grabież Japonii bez rozwijania miast i planowania gospodarki. Stając po drugiej stronie barykady, gracz musiał dokładnie zaplanować swoje ruchy, aby nie dać się zwyciężyć najeźdźcy.
Następnie twórcy zdecydowali się na walki w średniowieczu. Tak też powstał Medieval: Total War, w którym to było dostępnych sto różnych jednostek, a limit wojsk na polu bitwy sięgnął 10 tys. zbrojnych! W grze pojawiły się liczne historyczne postacie, takie jak: Ryszard Lwie Serce, Joanna d'Arc czy też Genghis Kahn. Mimo wysokich ocen i rozbudowanego systemu, gra nie znalazła tak wielkiego poparcia w świecie graczy, jak się spodziewano. Poprawki miał przynieść dodatek Vikings Invasion. Cofał nas do roku 793 naszej ery, w czasy tworzenia się nowych państw z rozbitego zachodniego cesarstwa. Wniesiono wiele poprawek, dodano nowe nacje, a także urozmaicono walki między innymi przez wylewanie gorącego oleju na głowy wrogów oblegających miasto.
Kolejną grą serii Total War był Rome. Tam też zaczynaliśmy od prowadzenia jednego z trzech rodów rzymskich. Można było podbić cały starożytny świat, czyli między innymi Grecję i Egipt. Gracze mogli także próbować swoich sił w Europie, niszcząc Galów i wschodnie plemiona germańskie, dopływając nawet do Anglii, by tam zmierzyć się z Brytami oraz Sasami. Rome, jak każda kolejna część, zwiększył liczbę jednostek mogących brać udział w jednej bitwie. Najważniejsze jednak było to, że zrewolucjonizował on całą serię Total War. Zrezygnowano z systemu znanego ze wcześniejszych serii, w którym to armia w czasie jednej tury mogła się przemieścić na sąsiadującą prowincję. Od teraz dowódca armii posiadał przydzielone punkty ruchu, dzięki którym swobodnie przemierzał prowincje. Kolejną ważną zmianą związaną z przemieszczaniem armii były bitwy. Dawniej każda prowincja miała swoją własną mapę; w opisywanej części od tego, gdzie zatrzyma się nasza armia, zależał wygląd terenu podczas bitwy.
Uradowani sukcesem Rome: Total War autorzy postanowili iść za ciosem i wydać kolejną część serii. Po zakończeniu prac nad nią programiści postanowili powrócić do czasów średniowiecza i po raz kolejny odwzorować owe czasy w grze, którą mamy zaszczyt przedstawić: Medieval II: Total War.