News

F.E.A.R. 3 - poradnik dla odważnych

Z tymi radami nie przestraszysz się największych wrogów

Tabela faktów pokaż/ukryj

Produkt: F.E.A.R. 3
Producent: Day 1 Studios
Dystrybutor w Polsce: Cenega
Wersja językowa: polska (kinowa)
Data premiery na świecie: 21 czerwca 2011
Data premiery w Polsce: 24 czerwca 2011
Zalecany wiek: 18+
Wymagania sprzętowe - minimalne: procesor Intel Core 2 Duo (2,4 GHz) lub odpowiednik, 2 GB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX 9.0c (GeForce 8800GT lub odpowiednik), 10 GB wolnego miejsca na HDD

F.E.A.R. 3 nie należy do najtrudniejszych reprezentantów shooterów. Niektóre wymiany ognia – szczególnie pod koniec kampanii dla pojedynczego gracza, której dedykowany jest ten poradnik – mogą jednak sprawić trudność nawet doświadczonym miłośnikom gatunku. Przygotowaliśmy garść porad, które powinny Wam pomóc podczas najbardziej wymagających starć.

1. Do gry zaimplementowano nieskomplikowany system wyzwań, w ramach którego bohater może zdobywać nowe poziomy doświadczenia (co szalenie istotne, są one „przelewane” na wieloosobowy profil postaci). Awanse warunkują odblokowywanie nad wyraz pożytecznych ułatwień związanych przede wszystkim z umiejętnościami naszego herosa. Wśród udogodnień jest między innymi wydłużenie aktywności trybu bullet-time (spowolnienia czasu), bonusem może być również zwiększenie rozmiarów wirtualnego plecaka (co objawi się możliwością noszenia większej ilości amunicji). Punkty niezbędne do rozwoju postaci zdobywa się wykonując poboczne misje opisane w oknie wywoływanym klawiszem „Tab” (patrz: screen poniżej). Część nagród otrzymuje się właściwie automatycznie, bo zdarza się, że jesteśmy premiowani po którymś z kolei podniesieniu jakiegoś żelastwa bądź spędzeniu kilkudziesięciu sekund w trybie bullet-time. Ale żeby efektywnie rozwinąć postać – i tym samym znacząco ułatwić sobie zabawę – trzeba się wysilić. Warto przede wszystkim kolekcjonować zabójstwa z konkretnej pukawki i granatów oraz jak najczęściej wykorzystywać osłony. 20 lub 25 mordów z danego „wypluwacza” ołowiu czy też spędzanie określonego czasu za środowiskowymi tarczami pozwalają szybko zainkasować 4000-5000 punktów.

Screen z gry F.E.A.R. 3 (polska wersja językowa)

Doświadczenie zdobywa się również, robiąc użytek z niektórych elementów otoczenia. Na mapach warto szukać ciał, które mogą być użyte jako indywidualne łącza mentalne (kilkanaście na poziom), oraz lalek małej dziewczynki Almy (jedna na mapę). To najłatwiejsza droga do zwiększenie puli punktów, choć nie da się ukryć, że niektóre „znajdźki” są nielicho zakamuflowane. Zaglądanie za śmietniki i biurka często popłaca.

Screen z gry F.E.A.R. 3 (polska wersja językowa)

2. Przeszukiwanie zakamarków opłaca się również ze względu na możliwość znalezienia standardowego ekwipunku. Amunicji na ogół wystarcza do zlikwidowania przeciwników, ale zapasy często ograniczają się jeno do jednego-dwóch magazynków. Warto nade wszystko szukać podłużnych skrzyni z napisem „Armacham”, w których najczęściej wylegują się dwa rodzaje pukawek ze świeżą porcją amunicji (patrz: screen powyżej). Przy czym eksplorować teren na bieżąco – gra jest dość sowicie oskryptowana, toteż nie dziwota, że w pewnych momentach nie wrócisz do poprzedniego pomieszczenia z racji zamkniętych przez skrypt drzwi. Cenna uwaga: tam, gdzie leżą na podłodze niebieskie sygnalizatory świetlne (patrz: screen poniżej), na pewno znajdziesz coś, co zwiększy objętość plecaka protagonisty.

Screen z gry F.E.A.R. 3 (polska wersja językowa)

Osobiście polecam jak najczęściej mieć na podorędziu duet strzelba + karabin z celownikiem optycznym. Zamiast tej pierwszej „zabawki” można ewentualnie eksploatować dwa pistolety maszynowe, przy czym w ich przypadku jesteśmy częściej narażeni na braki amunicji. Broń snajperska przydaje się góra w 2-3 momentach, nie warto się nią interesować, tak jak pistoletem, którego jedyną zaletą jest duża celność.

Strona: 1 2 3 4 Następna
Zgłoś błąd