News

Empire: Total War

Studio Creative Assembly po raz kolejny pokazało klasę

Tabela faktów pokaż/ukryj

Produkt: Empire: Total War
Producent: Creative Assembly
Wydawca: SEGA
Dystrybutor w Polsce: CD Projekt
Wersja językowa: polska (pełna)
Data premiery na świecie: 3 marca 2009
Data premiery w Polsce: 4 marca 2009
Zalecany wiek: 16+
Wymagania sprzętowe - minimalne: procesor 2.4 GHz, 1 GB RAM (XP) lub 2 GB RAM (Vista), karta graficzna z 256 MB RAM zgodna z DirectX 9.0c (Shader Model 2.0), 15 GB wolnego miejsca na HDD

Błędy? Są, ale mało

O błędach i niedoróbkach Empire: Total War nie da się dużo napisać. Właściwie to mało rozwinięta kampania amerykańska, sztuczna inteligencja, która sprawia, że drżeć o wynik kampanii nie będziemy musieli ani przez chwilę, trochę mało dynamiczne pojedynki morskie i konieczność posiadania aplikacji Steam na liście zainstalowanych programów to główne minusy tej produkcji. Dodatkowo podkreślić jeszcze trzeba, że problemy może sprawiać bardzo mała czcionka. Podczas gry czasami musiałem bardzo mocno zbliżyć twarz do monitora, żeby móc przeczytać tekst. Nie byłby to problem, gdyby gra nie obfitowała w tekst, ale tak nie jest i sytuacja ta może na dłuższą metę irytować. Ci, którzy historię z czasów kolonialnych mają w małym palcu, być może znajdą jakieś historyczne nieścisłości, no ale twórcy gry nie obiecywali przecież historii przeniesionej na ekrany komputerów, dlatego ewentualne błędy na tym polu nie mogą rzutować na ocenę końcową.

 Empire: Total War

Empire: Total War w Polsce

Polskie wydanie Empire: Total War przygotowała firma CD Projekt. W grze nie zauważyłem niczego, za co musiałbym zsyłać gromy na wspomnianą firmę. Gra została zlokalizowana w sposób pełny. A więc nie tylko napisy, ale też kwestie mówione zostały nam zaserwowane w rodzimym języku. Co prawda podkładanie głosów w ostatnich czasach trochę w naszym kraju kuleje, ale w Empire da się słuchać wypowiadanych kwestii bez najmniejszego uszczerbku na zdrowiu naszych receptorów bodźców słuchowych. Małe niedociągnięcie dotyczy tekstu pojawiającego się w grze, tu bowiem zdarzyło mi się zauważyć nieuzasadnione, podwójne „i” na końcu jakiegoś wyrazu. Ten jeden przykład w żadnym stopniu nie zmienia jednak faktu, że ze strony CDP otrzymaliśmy profesjonalnie zlokalizowany produkt. W pudełku, oprócz dwóch płyt z grą, znajdziemy instrukcję oraz kartę rejestracji elektronicznej, której wykorzystanie zapewni dopływ 26 wPLN-ów na nasze konto.

 Empire: Total War

Grzech nie zagrać

Seria Total War przypomina mi pod wieloma względami inny cykl, mianowicie Football Manager. Obie gry nie mają w zasadzie konkurentów w swoich gatunkach i tylko od autorów kolejnych odsłon zależy, czy w nasze ręce trafi odgrzewany kotlet, czy może coś ciągle ewoluującego. Miło mi poinformować, że, w mojej opinii, Creative Assembly kroczy tą samą ścieżką, którą obrało Sport Interactive. Ilość zmian względem Medieval II jest na tyle duża, że żaden fan serii Total War obok Empire nie przejdzie obojętnie. Empire: Total War jest grą ładniejszą, większą i bardziej dynamiczną od każdego ze swoich poprzedników i mam nadzieję, że trafi ona do jak największej liczby polskich fanów gier strategicznych.

Plusy Minusy Ocena końcowa
  • grafika
  • dźwięk
  • duża liczba jednostek
  • dużą liczba budynków i technologii
  • długość rozgrywki
  • liczne zmiany względem części wcześniejszych
  • nijaka kampania amerykańska
  • za mała czcionka
  • średnia SI
90%

Polecane przez PC Centre - 2009Opisany powyżej produkt został uhonorowany przez nas odznaczeniem Polecane przez PC Centre. Przyznajemy je jedynie produktom naprawdę wysokiej jakości, których zakup bez obaw możemy polecić Wam, drodzy Czytelnicy.

Strona: Poprzednia 1 2 3 4
Zgłoś błąd