Assassin's Creed 2 (PC)
Trwa łączenie z siecią. Proszę czekać...
Rafał Kurpiewski 23 marca 2010, 14:48
Tabela faktów pokaż/ukryj
| Produkt: | Assassin's Creed II |
| Producent: | Ubisoft |
| Wydawca: | UbiSoft |
| Dystrybutor w Polsce: | UbiSoft |
| Data premiery na świecie: | 20 listopada 2009 |
| Data premiery w Polsce: | Brak Danych |
| Zalecany wiek: | 18+ |
| Wymagania sprzętowe - zalecane: | Brak Danych |
Pierwszy odcinek przygód Desmonda Milesa i jego przodków okazał się być dla Ubisoftu strzałem w dziesiątkę. Nic więc dziwnego, że twórcy niemal błyskawicznie i bez strachu zabrali się za realizację drugiej z trzech zaplanowanych odsłon serii. Dwa lata po premierze jedynki pojawiła się wersja konsolowa, teraz zaś, z kilkumiesięcznym poślizgiem, debiutuje wersja PC. Czy zabawa w Asasyna wciąż daje tyle samo frajdy, co dwa lata temu?
Trzeba przyznać, że jeszcze przed premierą gra wzbudziła cała masę kontrowersji. Najpierw okazało się, że wycięto z gry niemałe fragmenty, aby później sprzedać je jako dodatki DLC. Następnie polscy miłośnicy przygód Desmonda, którzy zakupili grę w wersji na Xbox 360, dowiedzieli się, że owych dodatków... nie dostaną ze względu na brak oficjalnego wsparcia Xbox Live w naszym kraju. Jakby tego było mało, tuż przed premierą pecetowej wersji gry wypłynęły informacje o tym, że chroniona ona będzie przez nowy system zabezpieczeń wymagający stałego połączenia z internetem w trakcie rozgrywki, mimo iż sama gra funkcji sieciowych w zasadzie nie posiada. System ten szybko nazwano "drakońskim" i przewidywano, że będzie z nim więcej problemów niż korzyści. I taka oto, co tu dużo mówić, "gęsta" atmosfera towarzyszyła nie tylko premierze gry, ale i pierwszym dniom jej obecności na rynku. Okazało się bowiem, że DRM-owi czarnowidze mieli sporo racji. Ale do tego wrócimy w dalszej części recenzji.
Killer-ów trzech
Pecetowa odsłona Assassin's Creed 2 pojawiła się w naszym kraju, nakładem Ubisoft Polska, w trzech wersjach: standardowej, specjalnej (tzw. Day One Edition) oraz kolekcjonerskiej Edycji Białej. Wszystkie trzy edycje zawierają dwa dodatki DLC (Bitwa o Forli oraz Stos Próżnosci), którymi posiadacze wersji konsolowych mogli się cieszyć dopiero po uiszczeniu opłat. Edycja Specjalna zawiera ponadto dodatkową lokację (Arsenał Portowy), a wraz z Edycją Białą otrzymujemy pokaźnych rozmiarów figurkę przedstawiającą przodka Desmonda, w którego wcielamy się przez większość rozgrywki. Niestety do Polski nie zawitała ekskluzywna dla sklepu Gamestop Edycja Czarna, która jako jedyna w pełni zasługuje na miano kolekcjonerskiej. Zawiera ona wszystkie dostępne dodatki elektroniczne, "ulepszoną" figurkę, artbook w skórzanej oprawie, płytę DVD z soundtrackiem i dodatkami oraz ekskluzywne pudełko. A szkoda. Niezależnie od edycji, w pudełku znajduje się płyta z grą, drukowana instrukcja oraz kod odblokowujący dodatkowe materiały w innej grze Ubisoftu – James Cameron's Avatar: Gra Komputerowa. Trochę spartańsko, ale zdążyliśmy się już do tego przyzwyczaić.




