News

Będziemy mogli połączyć Google Docs z MS Office

Kalifornijski koncern zapowiada wtyczkę Cloud Connect, która pozwoli na synchronizowanie pakietu biurowego Microsoft Office z Dokumentami Google.

Po zainstalowaniu wtyczka będzie widoczna jako dodatkowa zakładka na wstążce interfejsu. Użytkownik będzie mógł dzięki niej jednocześnie zapisać dokument na dysku komputera oraz w chmurze obliczeniowej. Dodatek obsłuży również dokumenty tworzone przez kilka osób jednocześnie, w takim przypadku użytkownik zostanie postawiony przed wyborem, którą wersję pliku zapisać.

Cloud Connect będzie kompatybilna z pakietem MS Office 2003, 2007 oraz 2010. Zainteresowanie internautów jest, jak twierdzi Google, tak duże, że firma zdecydowała się na zamknięte betatesty. Dodatek ma być przeznaczony głównie dla osób, które przyzwyczaiły się do korzystania z pakietu Microsoftu, ale potrzebują Google Docs do łatwego i szybkiego udostępniania plików. Jak na razie nie wiadomo, czy i w jaki sposób instalacja odbije się na ogólnej wydajności pakietu.

Osoby, które nie mogą się doczekać premiery wtyczki Google do Office, mogą skorzystać z alternatywy przygotowanej przez niezależną firmę. Program OffiSync znajdziecie w naszym dziale download

Zgłoś błąd