Problem tearingu znany jest większości graczy. Do tej pory mieliśmy do wybpru albo się z nim pogodzić, albo włączyć V-sync skazując się tym samym na zwiększenie opóźnienia w wyświetlanym obrazie. Jak się okazuje, nowa technologia Nvidii o nazwie G-Sync pozwoli wyeliminować tearing bez wzrostu opóźnienia.
Tearing jest problemem, z którym spotkał się z całą pewnością niejeden gracz. Objawia się on zazwyczaj poszarpanym obrazem wyświetlanym na monitorze. Do tej pory jedynym rozwiązaniem była funkcja V-sync, która jednocześnie sprawiała, że opóźnienia w wyświetlanym obrazie znacznie wzrastały.
Nvidia opracowała własną technologię o nazwie G-Sync, która została zaprezentowana na ostatniej konferencji prasowej. Owa technologia ma sprawić, że wyrenderowane sceny zostaną wyświetlone na ekranie monitora bez jakichkolwiek opóźnień.
Karta G-Sync będzie montowana w nowych monitorach wspierających ową technologię. Co ciekawe, jej budowa w znacznym stopniu przypomina karty graficzne do laptopów montowane w portach MXM.
Pierwsze monitory wyposażone w moduł G-Sync mają się pojawić już w 2014 r.