News

Serie wydawnicze – najciekawsze reedycje

Tanie gry z serii eXtra Klasyka, TopSeller, Premium Games, EA Classics i innych po prześwietleniu

CD Projekt – kupujemy (część pierwsza)

Supreme Commander (eXtra Klasyka HIT; średnia ocen wystawionych grze: 86 proc.) – WWWW (Wielka, Widowiskowa, Wymagającą, Wciągająca) – gdybym miał szybko opisać dzieło Chrisa Taylora, z pewnością użyłbym tych czterech przymiotników. Wielka nie tylko dlatego, że nasze jednostki byłyby w stanie zdeptać największych kozaków growego światka, ale również pod względem kompletności i rozmachu. Widowiskowa, bo oprócz bardzo dobrej warstwy audiowizualnej oferuje efektowne, niespotykane wcześniej w takiej skali i w takim wykonaniu zoomowanie przestrzeni działań. Wymagająca, ponieważ podczas zaliczania wieloaspektowych założeń misji liczą się tylko racjonalne decyzje, ale w nad wyraz dużej mierze również czas, w jaki wdrażamy na pole walki opracowane strategie. Wciągająca, bo oprócz powyższych elementów, które idealnie komponują się ze sobą, posiada sensowną fabułę i dobrze zaprojektowaną kampanię. Brać i grać. W tej samej serii jest również samodzielny dodatek do gry – Supreme Commander: W obliczu wroga. Całkiem udane rozszerzenie, które, przynajmniej w moim odczuciu, jest jeszcze trudniejsze od podstawki.

Screen z gry Supreme Commander: W obliczu wroga

Penumbra – Antologia (eXtra Klasyka GOLD; średnia ocen wystawionych grze: 78 proc.) – coraz trudniej znaleźć gry-horrory, które nie straszyłyby wyłącznie prostymi sztuczkami (czytaj: nie wiadomo skąd wyskakującymi szkaradami), a tym, co wykańcza siedzącego przed monitorem od strony psychicznej (czytaj: zawiesistą atmosferą, klimatem odizolowania, sugestywnymi bodźcami). Produkcjami zawierającymi te ostatnie elementy – i to w niewiarygodnym stężeniu! – bez wątpienia są te, które należą do cyklu Penumbra. Tytuły z tej serii to zręcznościowe przygodówki, w których kamera jest usadowiona w oczach sterowanej postaci, bohaterem więc sterujemy jak w klasycznym shooterze. Niekonwencjonalny jest za to mechanizm wykonywania takich czynności, jak podnoszenie przedmiotów czy przekręcanie zaworów – wszelkie nasze ruchy muszą odpowiadać tym, które przeprowadza protagonista (jeśli więc chcemy gwałtownie otworzyć drzwi do siebie, należy intensywnie przesunąć gryzonia w swoją stronę, natomiast manipulowanie dźwigniami to precyzyjne ruchy w pionie). Łamigłówki są dość intuicyjne, co w niemałym stopniu wynika z faktu, że bazują na wykorzystywaniu praw fizyki (silnik gry jest pod tym względem genialny). Mówiąc krótko, to, co tygrysy lubią najbardziej: masa adrenalinodajnej przygody w towarzystwie dźwięków nielicho pobudzających zmysły. Kiepska grafika ani trochę nie przeszkadza (tutaj niewielkie czworonożne zwierzę sklejone z paru lichych tektur i ukryte w mroku straszy bardziej niż pełen detali dziwoląg w Dead Space’ie).

Komentarze (2)

Poniżej wyświetlone są komentarze opublikowane najwcześniej (1-2). Wyświetl 10 najnowszych komentarzy. Autorem ostatniej wypowiedzi jest: jessicaalex.

juliadave

  • Goście

Napisano 22 wrz 2017, 15:00

Thanks for sharing this best stuff with us! Keep sharing! I am new in the blog writing.All types of blogs and posts are not helpful for the readers.Here the author is giving good thoughts professional writing services and suggestions to each and every reader through this article.Quality of the content is the main element of the blog. This is the way of writing and presenting.Waiting for again wonderful blogs or posts.

jessicaalex

  • Goście

Napisano 22 wrz 2017, 15:03

I really enjoyed reading your article. I found this as an informative and interesting post, so i think it is very useful can someone do my assignment for me and knowledgeable. I would like to thank you for the effort you made in writing this article.
Jeśli zalogujesz się Twoje komentarze zostaną powiązane z Twoim kontem na forum. Nie będziesz musiał(a) podawać także kodu zabezpieczającego. Jeżeli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się.
Zgłoś błąd