Nvidia GeForce GTX 560
GeForce GTX 460 + 100?
Adrian Kotowski 26 maja 2011, 09:00
Tabela faktów pokaż/ukryj
Produkt: | Sparkle GeForce GTX 560 |
Producent: | Sparkle |
Procesor graficzny: | GF114 |
Zainstalowana pamięć: | 1 GB |
Rodzaj zainstalowanej pamięci: | GDDR5 |
Częstotliwość taktowania rdzenia: | 810 MHz |
Częstotliwość taktowania pamięci: | 1002 MHz (efektywnie 4008 MHz) |
Sparkle GeForce GTX 560
Karta tajwańskiego producenta sprzętu komputerowego dotarła do redakcji zapakowana w średniej wielkości zielono-srebrne pudło. Na froncie, oprócz ciekawej grafiki, znajdziemy logo producenta oraz informacje o technologiach, które obsługuje karta.
W środku, oprócz bohatera naszej recenzji, znalazło się kilka dodatków:
- instrukcja obsługi,
- płyta ze sterownikami,
- konektor DVI – D-Sub,
- dwie przejściówki Molex – PCIe,
Karta poddana została delikatnej modyfikacji. Zmienił się system chłodzenia, także obudowa konstrukcji wygląda nieco inaczej. Fioletowy kolor wentylatora w połączeniu z czarnym plastikiem prezentuje się bardzo dobrze i nadaje urządzeniu drapieżnego charakteru.
Płytka drukowana to referencyjna konstrukcja Nvidii. Laminat ma kolor niebieski. Mniej więcej w połowie jego długości znajdziemy IHS, pod którym ukryty jest rdzeń GF114. W jego okolicach rozmieszczono osiem kości pamięci firmy Samsung – każda po 128 MB.
Sekcja zasilania zbudowana została w schemacie 3+1, gdzie trzy fazy odpowiadają za prąd płynący do rdzenia graficznego, a ostatnia została przydzielona do pamięci VRAM. Do podłączenia zasilania karty służą dwie 6-pinowe wtyczki. Karta pozwala na budowę konfiguracji SLI – posiada jedno takie złącze.
System chłodzenia oparty jest o duży aluminiowy radiator z wieloma żłobieniami na jego całej długości. Rozpraszaniem ciepła zajmuje się 80-mm, fioletowy wentylator. Na śledziu karty znajdziemy dwa wyjścia DVI-I oraz jedno mini HDMI. Nad nimi znalazła się kratka wentylacyjna.
Spis treści
- Nvidia GeForce GTX 560 (wprowadzenie)
- Sparkle GeForce GTX 560
- Platforma testowa
- Testy wydajności
- Testy wydajności - Crysis Warhead i Aliens vs Predator
- Testy wydajności - Resident Evil 5 i Just Couse 2
- Testy wydajności - Call of Duty Modern Warfare 2 i Battlefield Bad Company 2
- Testy wydajności - Colin McRae DiRT 2 i World in Conflict
- Testy wydajności - Metro 2033
- Podkręcanie
- Kultura pracy
- Podsumowanie