Nvidia GeForce GTX 550 Ti
Titan(um) w klasie średniej?
Adrian Kotowski 5 kwietnia 2011, 09:05
Tabela faktów pokaż/ukryj
Produkt: | MSI GeForce GTX 550 Ti Cyclone II OC |
Producent: | MSI International |
Procesor graficzny: | GF116 |
Zainstalowana pamięć: | 1 GB |
Rodzaj zainstalowanej pamięci: | GDDR5 |
Częstotliwość taktowania rdzenia: | 950 MHz |
Częstotliwość taktowania pamięci: | 1075 MHz (efektywnie 4300 MHz) |
Podkręcanie
Pamiętacie zapewne, jakim potencjałem dysponowały 450-tki (jeśli jednak nie, to tutaj znajdziecie potrzebne informacje). Karty kręciły się raczej dobrze, choć na końcową wydajność nie miało to szczególnie znaczącego wpływu. Tym niemniej każdą kartę warto podkręcać i jest tak też w przypadku najnowszego dziecka Nvidii. Egzemplarz udostępniony nam przez firmę MSI już standardowo ma zwiększone zegary. Nie przeszkadzało to jednak w dalszym overclockingu karty. Ostatecznie w pełni stabilne taktowanie zostało ustalone na poziomie 1060 MHz dla rdzenia, 2120 MHz dla shaderów oraz 1250 MHz (efektywnie 5000 MHz) dla pamięci. Nie było więc tak źle. Jak nasze poczynania przełożyły się na wydajność? Dowiecie się tego z poniższych wykresów.
Crysis Warhead
Aliens vs Predator Benchmark
Resident Evil 5
Just Couse 2
Jak widzicie wzrost wydajności nie jest zbyt okazały, choć w przypadku gdy na liczniku mamy około 30-40 FPS to każda dodatkowa klatka na sekundę jest zbawieniem. Mówiąc krótko: nie jest źle, choć mogło być lepiej.
Spis treści
- Nvidia GeForce GTX 550 Ti (wprowadzenie)
- MSI GeForce GTX 550 Ti Cyclone II
- Wygląd
- Platforma testowa
- Testy wydajności
- Testy wydajności - Crysis Warhead i Aliens vs Predator
- Testy wydajności - Resident Evil 5 i Just Couse 2
- Testy wydajności - Call of Duty Modern Warfare 2 i Battlefield Bad Company 2
- Testy wydajności - Colin McRae DiRT 2 i NFS Shift
- Testy wydajności - Metro 2033 i World in Conflict
- Podkręcanie
- Kultura pracy
- Podsumowanie